Det finns otroligt många bra profilprodukter på marknaden och när det kommer till att välja vilka man som företag ska satsa på så kan det vara bra att utgå från några saker. Exempelvis så är det bra att fokusera på vilken målgrupp företaget vill nå ut till, vilken typ av företag det är och även vart profilprodukterna ska användas.

På mässor

Profilprodukter som är väldigt bra att ha på mässor är bland annat bomullskassar, USB-minnen och pennor. Allt detta kommer ofta till användning dagligen och är en uppskattad present av både kunder och anställda. På mässor gäller det att stå ut bland andra, liknande företag inom samma bransch och med nischade, och extra påkostade profilprodukter, får man försprång direkt eftersom besökare kommer att komma ihåg de allra bästa och snyggaste produkterna de fick med sig hem.

I en butik

Ifall profilprodukterna ska användas i en butik, som en extra gåva vid köp eller i en goodiebag så är det bra att fokusera på fint och roligt. En bomullskasse funkar väldigt bra och är mycket uppskattat av alla kunder, små presenter som designade pennor eller ett paket med tuggummin är också bra. Den här typen av profilprodukter kan packas tillsammans med företagsinformation på en flyer eller visitkort. Utanför butiker så kan beachflaggor vara en rolig och uppmärksammad idé. Det lockar besökare under kampanjer och visar tydligt att något händer i butiken. Detta tillsammans med designade ballonger ger ett festligt och välkomnande intryck av en butiks ingång.

Som presenter

Profilprodukter kan även användas till personalpresenter och borde vara lite mer påkostade än sådana som ges ut på mässor eller i butik. Hos många återförsäljare så finns allt ifrån klockradios och bandspelare till klädesplagg och resväskor. Detta kan vara en uppskattad julklapp eller sommarpresent som verkligen står ut och samtidigt ger bra reklam. Genom att sätta företagets logga på alla möjliga profilprodukter så sprids företagets budskap långt. På kickoffer eller stora möten inom företaget kan det vara en bra idé att låta trycka upp t-shirtar eller huvtröjor med en logga för att skapa samhörighet bland personalen och för att det ska vara tydligt vem som jobbar på företaget.

Leave a Reply